Julmys

Nu har adventsljusstaken åkt upp i fönstret, fyra julklappar är inpackade och jag har fullt med tända ljus i lägenheten. Så mysigt! Kanske man får lite julstämning i år ändå..

Helgen har varit mycket trevligt. Jobbade fredagen och lördagen och sedan drog jag, Elajas och Tesso till Debaser och tittade på Lukestar. Måste erkänna att jag var jäkligt skeptisk till ett band som låter ungefär som Mew, då jag gillar Mew väldigt mycket och inte uppskattar plagiat. Men jag är sjukt imponerad. Detta var lite mer rockigt och det är fan coolt att så fula killar kan låta så himla bra. Sedan blev det förfest hos mig och sen Kb. En mycket lyckad kväll. Dagen efter sov jag däremot hela dagen så då hann man inte med så mycket. Men det behövdes för nu har jag nya krafter till den nya kursen vi nu har påbörjat!

Och på tal om den nya kursen. 3½ timme satt vi idag på föreläsning utan att förstå någonting. Föreläsaren måste vara något av det sämsta jag stött på i hela mitt liv. Vi ska göra individuella handläggningar och grupparbeten men jag tror inte en enda människa i klassrummet förstått ett skit av vad vi ska göra, trots tusen frågor från alla. Frågor utan svar. Jag känner mig frustrerad och stressad. Planeringsmänniska som jag är.

Om två dagar är jag nygaddad. Jag är så sjukt nervös. Egentligen vet jag inte varför jag är nervös. Är det för att jag ska utsätta mig själv för smärta i tre timmar i sträck? Eller är det för att jag någonstans långt inne är osäker på om det här är rätt? Eller är det för att jag är rädd för vad min underbara mamma kommer att tycka om mitt konstverk? Jag gissar på det sistnämnda. Jag tror att hon kommer att få världens chock, men att hon sedan kommer gilla den. Åtminstone lite grann. Det återstår att se.. Jag är i vilket fall som helst sjukt laddad! Det känns som att det här är början på något nytt. Något riktigt bra..



Det här är skissen. Det blir lite ändringar men det är i princip såhär den kommer att se ut! Coolt va? :)

Kommentarer
Postat av: Tesso

Tack själv! Och ja, tattoon kommer bli skitcool!! :D

2008-12-01 @ 22:21:54
URL: http://metrobloggen.se/tesso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0