Matlagning och julgodis

Ja, jag gick motvilligt till föreläsningen idag för att förhoppningsvis få höra något intressant om psykiatrisk tvångsvård. Tji fick jag då hela första timmen gick ut på att den usla jävla föreläsaren satt och läste hela patientdatalagen direkt ur lagboken. Precis som att man inte kan göra det själv hemma!? Jag blev så jävla upprörd att jag bestämde mig för att bojkotta hennes föreläsningar för alltid och gick därefter hem med bestämda steg.

Och oj oj vad jag har varit flitig! Jag har skrivit klart hela min handläggningsuppgift. Därefter har jag lagat en supergod middag bestående av chicken nuggets, kornvete, rödvinssås och sallad.

Eftersom jag tagit på mig ansvaret för julgodiset i år så har jag även gjort små chokladkakor med mörk choklad och müsli med russin och kokos. På julafton kommer jag att bjuda på dessa kakor, ischoklad, lussebullar och tryfflar (som ska göras imorgon). En julklapp till sis har också slagits in.. Vilken härlig jul jag och min familj kommer att ha!

Dagens laga mat-låt: Mustasch - Double Nature
Dagens mys-låt: Aimee Mann - Looking for nothing

Jag vet att jag tycker att Ralf i Mustach verkar vara en jävlig arrogant och otrevlig person men jag kan fan inte hjälpa det. Den här låten är bara så in i helvetes bra! Och tyvärr så hittade jag bara en ganska så dålig live-version av den andra låten men ladda hem den! Om någon låt är mysig så är det den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0