Helgen är avklarad!

Jag är trött. Riktigt jädrans helvetes-trött. Min kropp är utmattad och jag känner mig som en utsliten 80-åring. Just nu är jag sjukt lycklig över att helgen inte har fler dagar än den har. Vit vecka, javisst det har inte varit såå mycket fusk. Men en vecka med tillräckligt mycket sömn. När ska man ha en sådan vecka? Gud har straffat mig med en nyfikenhet och en äventyrslust som gör det jobbigt att gå till sängs. Tänk om man skulle missa något kul som händer!
 
Efter ännu ett 10-timmarspass på jobb igår skulle jag egentligen begett mig till några kära arbetskamrater på röj. Detta blev ändrat då jag mellan mina snörvlingar och snytningar inte kände mig tillräckligt social eller trevlig för att träffa en massa nya människor. Jag begav mig istället hem till Mr Big som hade fest i cribet. X antal glas mjölk och en kopp kaffe senare går jag i ren protest och lägger mig när "Du måste berätta vad du vet!"-filmen plockas fram. Men vem kan sova när de öl-drickande i rummet bredvid högt måste kommentera exakt alla repliker i filmen? Och när sedan elgitarrer och synthar börjar spelas på högsta volym så inser jag att det verkligen är kört för mig och går upp och äter en skål Kellogs. Klockan fyra somnar jag. Klockan sex ringer klockan. Klockan sju är jag på jobbet. Tack gode gud för att jag var en tråkmåns och drack mjölk!!

Efter 9 timmars arbete kom min syster och hennes familj och hämtar mig på jobb. Inte ens då fick man vila. Men det var det värt. Vi mös och åt pizza och nu har jag precis sovit en välförtjänt timme.


Älskade syskonbarnen kom på besök idag =)

Imorgon ska jag sova precis hur länge jag vill. Mmmmm..
Och förresten, på tal om ingenting! Jag ska börja sälja Aloe Vera-produkter. Så om du bryr dig om din hälsa så hör av dig till mig så blir jag världens lyckligaste. Hihi.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0