Obama is the shit!

Vilken lättnad! Äntligen har den amerikanska befolkningen insett sitt eget bästa, och röstat helt rätt. Bort med gamla konservativa extremhöger-gubbar som Bush och in med en ny frisk fläkt! Och all den här press Barack Obama har på sig nu kommer han att klara av fint. Jag är övertygad om att han kommer göra sitt bästa för att leva upp till folkets förväntingar. Jag menar, det kan ju knappt bli så mycket värre i USA än det redan är.

Mycket har hänt sedan sist. Jag är världens sämsta på att uppdatera, men jag är tacksam att jag trots det har några få (viktiga) läsare kvar. Har man inget att säga kan man lika bra hålla tyst. Detsamma gäller om man har varit upptagen, vilket jag verkligen varit nu. Har umgåtts med min nyfunna vän. Har haft spökkväll med frugan. Har bokat tatueringstid. Har haft sjukt intressanta föreläsningar (om SOL och LSS). Och så har jag tillbringat väldigt mycket tid på tåget. Tåget är faktiskt ett bra ställe. Där finns så få roliga saker att göra så man läser i 45 minuter helt självmant. Det har jag kommit på. Way to go girl!

Igår såg jag filmen På smällen. Jag som hade fått för mig att det skulle vara en ganska lättsam, humoristisk film blev förvånad. Tji fick jag, då den typ fick mig att fundera over and over again på vad som verkligen är viktigt i livet. Den var vacker, genomtänkt och känslosam. Dessutom så fick de en helt underbart söt unge till slut. Jag blev nästan lite sugen..

Imorgon blir det utgång med Elin. Tror ni det blir Kb? Ja, det tror jag. På lördag är det födelsedagsfest hos Kåki och sen ska vi gå ut i gamla hederliga Landskrona. Ojojoj, så kul vi kommer ha. Denna helgen ser jag verkligen fram emot!

Och by the way.. Jag klarade min tenta! Jag är stolt, stolt, stolt :)

Dagens låt: Pernilla Andersson - Johnny Cash och Nina P
Trots att jag är lite avundsjuk på (sjukt snygga) Pernilla, då hon är tillsammans med vackra Dregen, så kan jag inte förneka att denna låten är av världsklass. Kan vara den bästa svenska låt jag hört i år. Vilken talang denna tjejen har! Ni måste lyssna!!!



Kommentarer
Postat av: elin

hihi KB låter som en god idé .

Fan vad vi gillar omväxlingar! :)

2008-11-06 @ 21:50:18
URL: http://ajleen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0