Jag ska rädda världen!

Eller i alla fall göra så gott jag kan.. Att göra så gott man kan tycker jag är varje människas skyldighet, i synnerhet om man väljer att sätta barn till vår värld. De förtjänar en så god uppväxt som möjligt och de ska inte behöva lida för människans lathet. Vi som har haft det så himla bra hela livet blir ofta så sjukt jävla bekväma. Många bryr sig inte ens om att de att med några små små justeringar, eller ändringar i vardagen, kan göra så enormt mycket för miljön eller för andra människor. Det finns såå mycket mer jag skulle vilja göra, men att bara börja uppmärksamma vår världs stora problem är alltid ett första steg. Om man vill ha en skjuts i baken så kan man ju alltid titta på Al Gore's "En obekväm sanning". Den kanske kan få all trångsynta människor att inse fakta.

Jag kan skryta med att jag sorterar alla mina sopor. Glas, kartong, metall (till och med små, små kapsyler och använda värmeljus), papper, plast, och till och med mitt matavfall. Jag köper också egologisk mat, i den mån jag kan, då jag tyvärr är en fattig student. Men jag lovar att, när jag blir rik, alltid köpa ekologiskt.

Och nu precis (har i och för sig inte med miljön att göra, men däremot med goda gärningar) har jag anmält mig till donationsregistret. Varför skulle jag liksom behöva mina organ när jag ändå är död, när de istället kan rädda liv? För mig är det en självklarhet att donera sina organ vid sin död. Om du håller med mig, och vill känna att du gjort en god gärning. Gå in på hemsidan och registrera dig! https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx


Kommentarer
Postat av: Lisan

Jaaa... Petra ska rädda världen!! Dutti flicka :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0