Världens konstigaste dröm

Inatt drömde jag något riktigt kusligt. Och det kändes så verkligt..

Det hela började med att jag och ett tusental andra människor var fångade på ett kloster. Där fanns massor med rum och vi var ungefär fem stycken i varje rum. Mannen som höll oss fången var Stefano Dimera från Våra Bästa År (fan jag måste sluta titta på det programmet..). Vi var alla oerhört rädda för honom och paniken kändes i hela rummet. Dock så hade vi mobiltelefoner på oss och jag förstår fortfarande inte varför vi inte använde dem för att ringa efter hjälp. Men vi sms:ade varandra mellan rummen och försökte komma på en flyktplan.

En dag hade Stefano ett möte med min grupp ute på gården. Alla var ute men vi som var med på mötet satt på träbänkar runt ett träbord. Helt plötsligt blev det upplopp och alla sprang åt ett håll mot ytterdörrarna. Min grupp bestämde oss för att springa åt andra hållet, för vi tänkte att det skulle gå snabbare. Vi lyckades ta oss ut från klostret och nu skulle vi bara komma ut från området och förbi de otroligt höga stängseln.

Under rymningen blev jag av med de andra och sprang ensam runt och letade efter en utgång. Jag hittade istället ett dagis där jag försökte gömma mig för städerskan. Hon såg mig och ville bjuda på bulle med bulle (fralla med chokladbulle inuti. Kommer ni ihåg det från skoltiden?). Jag åt och precis då fick jag syn på två taxibilar som stannade utanför dagiset. Två asiater hoppade ut och jag sprang så fort jag kunde ut dit och hoppade in i den ena taxibilen. Jag sa att jag skulle till Kungsgatan 5 i Stockholm (fråga mig inte varför och om adressen ens finns..) och taxibilen körde ifrån klostret och genom en utgång i stängslet. Jag var fri!!! Jag tog upp min mobil och ringde polisen och berättade allt. Jag var fri och jag var en hjälte!

Jag överlistade Stefano Dimera i min dröm.
Vad fan kan detta betyda?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag överlistade Stefano Dimera i min dröm.

Vad fan kan detta betyda?



Svar: Att du tittar ALLDELES för mycket på days of our lives!!! =)

2009-02-18 @ 14:08:44
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0