En måltid utan gris

Jag blev precis sjukt hungrig och kände mig tvungen att laga till något lite fort. Resultatet blev kokt potatis, ruccola, majs, rödlök och remouladsås. Det var så jävla gott! Det blev en vegetarisk måltid. För efter att ikväll ha sett Gordon Ramsay's the F-word så kommer det nog att dröja ett tag innan jag äter gris igen. Man fick se hur de skar av halsen på grisarna, flådde av skinnet och rensade ut inälvor och alla organ. Jag mådde illa så in i helvete! Det var så synd om grisarna. Och så synd om Gordon som fött upp dem och haft dem i sin trädgård i två månader. Visst, jag vet att de slaktar grisar så att vi kan äta dem sedan. Men att få se hela processen ger mig en tankeställare. Vi människor är giriga varelser..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0