Man får belöna sig ibland

Idag har jag haft en lång dag i skolan. Klockan 9-17 har vi suttit och låtsas ha domstolsförhandlingar. Jag var första socialsekreterare från socialnämnden och skulle argumentera för ett omhändertagande av en ettårig flicka. Det var ganska kul och lärorikt. Däremot var dagen alldeles för lång och när man sedan var åhörare så höll man på att somna stup i kvarten.

Ikväll har jag bojkottat allt som heter tentaplugg. Istället har jag njutit av Vem vet mest och Sex and the city. Har även belönat dagens insats med chokladfylld banan i ugn. Mmm..


Nu jävlar måste det hända något drastiskt i mitt liv! Magen hänger utanför byxorna som om jag vore höggravid. Det är fet ångest. Imorgon ska jag försöka komma ut på en morgonpromenad. Och ikväll har jag gjort lite situps och andra övningar bara för att dämpa ångesten. Men jag känner mig fortfarande som ett gammalt fetto.. Jag hatar att träna. Jag behöver tips och motivation!!

För övrigt så har helgen varit toppen som vanligt! I lördags hade jag och Olle en liten förfest här hos mig och sedan drog vi till KB. Jag festade till 7 på morgonen och igår sov jag till 17, gick upp och åt och duschade, och gick och lade mig igen klockan 20. Det känns som fan i kroppen fortfarande.. Jag ska sluta tro att jag fortfarande är ung och klarar av allt i hela världen. För det gör jag fan inte.. Eller jo, det gör jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min söta , smala, lilla vän, köp träningskort där jag tränar!! :) Så motiverar vi varandra.. rätt billigt också :) KOM IGEN!!!

2009-01-13 @ 17:07:08
Postat av: Lisan

Du e fan hur smal som helst! Skulle dö för din kropp ;) Käka en massa onyttigt, njut av livet och att du har blivit belönad med en sådan kropp!! Eller, så kan du som Johanna skrev...börja träna med oss :P

2009-01-13 @ 20:49:29
URL: http://www.nogg.se/anxiety
Postat av: Petra

Ja om jag fortfarande är fet när jag får min lön så tror jag att jag ska göra det faktiskt. Men då får ni motivera mig som attan!! ;) Tack för era fina kommentarer sötnosar!!

2009-01-14 @ 00:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0