Var tog den älskade tesvampen vägen?

Igår hade Saralisa en väldigt trevlig inflyttningsmiddag med en himmelsk cheesecake. Jag hade nog kunnat äta den både morgon, middag och kväll. Så god var den! Kvällen var fylld med nostalgitripper och när jag började tänka tillbaks på mitt gamla husdjur tesvampen så tittade alla på mig som om jag vore hög (eller i alla fall dum i huvudet).

Men såhär är det! Ni stackare.. Det är ni som missat en stor del av barndomen! Jag var tvungen att undersöka saken närmre på google. Det fanns inte mycket information men jag hittade en del som bevisar att mitt minne inte är så dåligt som jag trodde att det var.

Så här har ni den:


Vacker va? Man förvarade den i en plastlåda mörkt och svalt. Sedan matade man den med en en viss mängd kallt te om dagen. Efter ett tag så förökade den sig och då skulle man ge "bebisarna" till sina kompisar. Ungefär som när man delade kompishjärtan, fast man delade en kletig, illaluktande svamp istället. Säg vad ni vill.. Men DET är vänskap! Syftet var väl också att man sedan skulle dricka teet men jag undrar om någon egentligen skulle kunna tänka sig att dricka den där sörjan frivilligt. Så, är det någon som minns nu? Eller är det bara jag som haft ett förflutet som tesvampsuppfödare? Om socionomutbildningen går år helvete så vet jag vilken karriär jag ska satsa på i alla fall!


Kommentarer
Postat av: jenny

alltså..jag döööööör av skratt.



fast jag har fortfarande svårt att tro dig.. det kan ju vara ett fotomontage:-P

2009-03-04 @ 19:16:45
URL: http://jennylinen.blogspot.com
Postat av: maliin

den grejen kommer jag iaf allt ihåg :P kommer även ihåg att vi aldrig hade någon men folk i min närhet hade det som lite sysselsättnig! så det är faan dagens sanning! haha. lite sjukt, som så mycket annat :)

2009-03-04 @ 21:09:16
URL: http://malinrossanderärhetsomfan:P
Postat av: Johanna

Jaaa detta kommer jag ihåg.. men undrar om vi hade en tesvamp, hmm?? Måste undersöka :P

2009-03-05 @ 09:12:42
Postat av: Lisan

Vaaa??! Vad är det för sjuk sak? Hahaha! Detta fanns inte på min tid!! Men sen är jag ju gammal oxå :P

Postat av: En härlig kille.

Det här är juh någon Skånskt snusk! Jag har aldrig hört talas om några tesvampar och det kommer inte våra barn heller, var så säker ;)

2009-03-05 @ 20:27:21
URL: http://blogg.sagovarld.se
Postat av: Anna

Men hallåååå?? Vilken värld har ni levt i?! Tesvampar hade väl ALLA!? Herregud. Hahahah.. Till tesvampen kom också en lista med namn man fick välja att döpa svampen till. Min hetter Indira =) Min mamma fick förlösa mina babisar. Jag ville inte ta i henne =) Haha. Det här måste jag ocksåskriva en blogg om. UNDERBARA MINNEN: TACK =)

2009-03-07 @ 11:19:59
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0